Sunday, 10 March 2013

Cerita dari hati

Assalamualaikumm.. Ola oli ku beri nama cikebum cikebum ^^

Sound macam happy kan? tapi itulah aku. suka berpura pura sedangkan watak sebenar bukan begitu. di dalam dada penuh dengan cerita yang hanya aku dengan Dia saja yang tahu. tapi demi untuk mengembirakan orang orang disisi aku rela berpura pura tersenyum disebalik tangisan.



*dah apa jadahnya nak emo pepagi Ahad ni cik Ieza Wanza?


Tadaaa.. sengaja tepek gambar besar besar nak bagi korang terkejut kot kot ada yang masih mamai lagi.


Mentang mentanglah hari ni hari Ahad kan so korang bolehlah bantai tidur sepuas hati kan? besok mesti ramai yang sick morning sebab salah seorangnya ofkos la aku.

2013, and now dah bulan 3. korang tak rasa macam cepat ke masa yang berlalu? bagi aku, masa berlalu sangat pantas. sebab tu aku dah lama tak update beby belog sebab selalu tak terkejar dengan masa yang berlalu. jadi sepanjang 3 bulan kita berada di tahun 2013 ni, aku rasa dah macam macam cerita aku kutip. setiap hari ada je cerita. ayat macam yuna je *setiap gambar ada lagunya. tak boleh blah.

aku sebenarnya tak ready lagi nak jadi manusia yang bertanggungjawab. tapi aku cuba. kadang aku terfikir kenapa jalan yang aku pilih berliku sedangkan Allah dah hamparkan jalan yang lurus untuk aku. kenapa aku pilih hidup yang tak bahagia sedangkan aku tahu ada kebahagiaan lain yang menanti aku. kenapa aku biarkan semua ni berlaku sedangkan aku tahu aku terluka :'(

ahh sudahlah. aku malas la nak emo emo, sesedih bagai. come on la ieza. wake up. kalau kau tak ubah diri kau, siapa lagi nak ubah? *maki diri sendiri.

motif disini ialah, aku rindu seseorang yang pernah bagi aku kata kata semangat, yang pernah bagi aku jalan, yang pernah bagi harapan tapi kini dia dah berlalu sebab aku tak pernah dengar dan cuba apa yang dia harapkan. kbye !

Terima kasih sudi baca.



7 comments:

jaidahJAY said...

comel !
xda orang yg tak buat silap, kalau dia da berlalu pergi sebap silap kita sendiri jadikan pengajaran , ada hikmah atas segala kejadian .
BE STRONG GIRL :)

izzaty sidrus™ said...

NICE !!

Reymond said...

Dun be sad .dat is the way of life. At least learn from your mistake :)

Ieza Wanza said...

jaidahjay - belajar dpd kesilapan kan? :')btw, tenks for ur advice.

izzaty- thanks dear :)

Ieza Wanza said...

reymond -yeah, now im try to be strong as i can :')

Anonymous said...

bkn cmni caranye smpai nk block..xde gne sume 2..apepun,b da cbe...tggung la sume ni..i take my life out of u..bai

Anonymous said...

b da twarkn utk lpazkn cyg dgn brhadapan tp cyg smpai lbih2 la plak nk block bgai..apepun,hrap da lpaz dosa b..maafkan b/////