Thursday 5 September 2013

Do you ever feel?

Hai hai ^^

"So macamana life after minyak dah naik?"

"Erm.. I feel good." *tangandibahumaatakeatas* Hihi. 

Actually sekarang ni I tengah update belog sambil makan betik yang dibawa khas oleh bakal mak mertua dari kampung. Feel fresh and I dapat rasa kasih sayang seorang mak mertua dari betik itu. Mekasih ye mama. Mehmehmeh. Padahal takde kena mengena dengan metafora atau anafora pun -.-'



Dear Kak zirah sayang.. Selamat menempuhi alam pertunangan and welcome to the club. Akhirnya akak join jugak kita. Hihi. Berseri seri. Almaklumlah bakal pengantin tak lama lagi. So nanti together
 gether lah kita buat preparation ye ^^

"So how do you feel akak?"

"Macamana awak rasa hari tu?"

Eh eh akak ni. Kita tanya dia, dia tanya kita balik. Cubit pipi gebu tu kang. Saya tahu akak sedang bahagiaaaa sangat dan kita tahu hati akak sedang berbunga bunga sama macam yang kita rasa masa 
3 Syawal hari tu. Perasaan tak boleh nak digambarkan dengan kata kata. Jadi sama sama kita berdoa semoga kita tabah dan cekal hati menempuh ujian dan dugaan sehingga tiba hari yang kita tunggukan. Semoga Allah permudahkan segalanya. Amin ya Allah.. 

Acctually kita jeles tahu dengan akak. Sebab engagement day akak grand sangat ! Tapi takpe.. Sebab itu adalah bahagian akak.. Akak dah lama menanti. Even engagement day aku simple tapi perjalanan ke arah hari "itu" sangat lancar seperti Allah merestui dan semua itu terjadi tanpa permintaan aku. Aku tak berharap pun akan "diikat". Tapi inilah yang orang kata "sebaik baik perancangan baik lagi perancangan dari Dia". Syukur Alhamdulillah. Allah tahu segalanya.. *nangis sambil makan betik sebab terharu*

Sampai ke detik ini pun aku masih tak percaya status aku dah bertukar. Ya Allah.. Semoga semua ini bukan lagi perkara yg sia sia sepertimana aku telah mempersiakan masa lalu aku. Amin.... The my engagement day aku akan cerita next entry. Kehkehkeh. Sebab aku nak cerita tentang engagement kakak ni dulu. She really special. Pilihan Allah diantara salah seorang insan yg mempunyai hati naluri yg kuat dan sabar. Yela, perempuan mana yang tak nak kahwin dan hidup bekeluarga kan? Tapi kakak ni lambat bertemu jodoh namun sebab dia sabar maka hari yang ditunggu tiba jua.



Alololo.. Tomey tomey. Gambar ramai ramai tu semua opismate aku. Yang si hani pakai shawl kuning tu aku dah kenal lama since zaman belajar lagi. Tapi dia baru join kerja bersama hujung bulan 8 hari tu.
 Jemu pulak ngadap muka dia hari hari -.-'

Dan of course la aku dengan incik tunang dijemput sebagai tetamu vvip untuk majlis kak zirah ni. Rasa bangga sangat sebab ramai ramai opismate dia, dia jemput aku. Weee :)




Tunangan Cik Iza? Maigadd. Rasa macam tak percaya. Hihihi.  So kami sedondon kalah retisss tahu. Hahaa. Nasib baiklah incik tunang kesayangan ni jenis yang sporting habis. Levyu more lah ! Mwah.



XOXO




Terima kasih sudi baca :)


1 comment:

twinscraftlife said...

안녕하세요! This is twinscraftlife. We are handcrafters! pls visit our blogshop~ We sell handmade bags, pouch, phonecase, bookmarks, notes and many more! 감사합니다~ 꼭오세요~ twinscraftlife.blogspot.com